+ 0 km 0
Смяна на масло на автоматична, скоростна кутия aisin TF80SC гр. Раднево - image 1

Смяна на масло на автоматична, скоростна кутия aisin TF80SC

Описание
Предлагам смяна на маслото на автоматична, скоростна кутия aisin TF80SC на citroen c5 x7. 2008-2014 и 2015-2016.
Маслото е на Асйн (феби). Спецификация за евро 5 и евро 4 двигатели и съответно кутиите на фейслифтовите са малко по-различни от преди 2010г и трябва да покриват Евро 5 за намаляне на вредни емисии и затова маслото е с 2 спецификации.
За целта се използва 12л масло ( може и по-малко) , най-малко е 4л (не го препоръчвам - този метод прилагат в официалните сервизи и нищо не се постига с него). Правят се 2 промивки на кутията с по-4л масло и 3тия път се наливат чисти 4л масло, като всичко се следи на компютър. Така кутията се изчиства от боклуци и стружки (фрикционните частици от маслените съединители на всяка скорост - съединителни дискове, работещи под налягане на маслото, получени в следствие на триене и приплъзване от старо и черно, гъсто масло в кутията) и се сменя маслото с ново. Дългата употреба на кутията без смяна на маслото, води до неговото сгъстяване или промяната на вискозитета му и остава утайки по стените на кутията (по дисковете и касетите и така държи налягане, което вече трябва да е освободено и така се усещат ритници, приплъзване, забавяне при преминаване на предавка, изфорсиране леко преди смяна на скорост от страна на кутията и доста други дребни проблеми, който съм виждал - удър при потегляне, лашкане на кутията на място при преминаване N на R и от N на D и други. ). Трудно е някой да и смени правилно маслото на този тип кутия дори с машина не е правилно за самата кутия - не е предвидена за този тип смяна на маслото. В сервизите искат много пари за 4л масло (цената в официален сервиз е 96лв за 2л масло, което с отстъпки в магазин е 17лв за 1л. Може да намерите теми в "CITROEN CLUB BULGARIA" във фейсбук и хора, който вече са ходили при майстори и техните мнения, заплатени огромни суми от 450-стигащи 800лв и последици по кутия, пробка и т.н (има снимков материал на повече от 50-60 кутии вече със сменено масло от мен и доста от тях имаха пренавити болтчета, смачкани 0-пръстени и теч на масло от там, загладени дифтунги и удряни пробки с гайковерт, неща, който се стягат с 35Нм, ударени с пистолет с повече от 200-500Нм....Маслото струва 17лв за 1литър и е оригинално на марката АЙСИН , бутилира се от ФЕбИ и е предназначено за НЕМСКИЯ пазар! С най-добрия вискозитет по таблица 6,3-7мм2/секунда при 100 градуа по цезии и 30-7мм2/секунда при 40градуса, а кутията работи нормално на 70-83 в натоварено състояние (градско) ,(когато е с влошено състояние маслото от 85С -достига до 101С (дори съм виждал 115-7С), който са фатални за кутията при продължителна употреба така - прегряването и недоброто охлаждане в кутията на маслото води до приплъзване и опичане на феродовите дискове, маслото започва да мирише много и от там след известна употреба така на кутията следват скъпи ремонти.... ) . Маслото за тази кутия е от значителна важност, да бъде с тояния вискозитет и да отговаря на спецификация 3309 при стария модел кутии преди 2010г на С5х7 (за други модели коли с тия кутии се гледа кутията на място, но основно при Пежо и ситроен е това) ( ползва се новата спецификация 3324 при всички кутии, защото старата не е с добри качества, отделни вискозитета му е по-гъсто и забавя работата на кутията (при дълга употреба от 40-50 000км, вече е наблюдавано това явление от мен самия - работата на кутия със сменено масло в някои сервиз с Мобил 3309 - което масло е възможно най-големия боклук на пазара и освен да счупи кутията, друго не може да направи... И след смяната с качествено масло, как се подобрява работата и реакцията на кутията - някой от собствениците, тия който си следят колата до най-малкия детайл са се обаждали обратно след смяна на масло да кажат, че колата е коренно различна от преди и предавките се сменят плавно, изчезнали са типичните проблеми на кутията при лошо масло, който споменах по-горе). Не използвам 3309 заради гъстотата на маслото, спрямо новата, която е АW-1 или 3324 с променени присадки на маслото (химияни съставки) на нея съм се доверил и масово само нея спецификация слагам в ситроен преди и след фейслифта и до момента всички кутии се държат чудесно.
За автомобила ще се погрижи маниак, ще бъде прегледана на диагностика колата, нивото в кутията изравнено (важно нещо, което никъде не знаят дори, че го има, отделно броячите на състоянието занулени и вкарана в първоначална адаптация кутията още две неща важни, който не се правят никъде, дори в ситроен забравят за тях - закачал съм кола след намеса в сервиз ситроен Габрово и София и не бяха пипнати тия неща. Все едно е моя автомобил, така се грижа за тях (нищо общо с услугите в сервизите - където чупят, драскат, хвърлят и цапат.... (може да ме намерите във фейсбук в "CITROEN CLUB BULGARIA" и "Ситроен Клуб България" АКТИВЕН съм и помагам на всеки с каквото мога!

Източеното масло от кутията е много зле в 95% от случайте:
https://youtu.be/7TFVbHYGwKI
Първа промивка на кутията :
https://youtu.be/wSYbZ56CADI
Втора промивка на кутията:
https://youtu.be/b5GLoes83IQ
След смяната на маслото, цвета му е малинено червен (тъмно червено).
https://youtu.be/Mv2sm1ywQD4

Тагове: citroen, c5, x7, смяна, масло, автоматична, скоростна, кутия, tf80sc, ситроен, automatic, transmission, febi, aisin, aisin warner aw-1, 3324 oil, 3309 oil, Mobil, peugeot 508, peugeot 407, пробка, дифтунга, лексия, lexia.
Докладвай за нередност

Добави файл
Потребител
  • Изпрати съобщение
Населено място

гр. Раднево, Област Стара Загора